selvtillidfraanotherway

Hvad gør du for at styrke dit selvværd?

  • Hvordan har du det med dig  selv?
  • Hvordan vil du gerne have det med dig selv?
  • Har du nogen sinde tænkt på, at når dit selvværd er i top – så får du mere energi og dermed højnes din livskvalitet?

Opstår der ubalancer i dit liv,  trives du ikke optimalt og dette kan påvirke dit selvværd, da dine følelser hurtigt kan påvirke dit selvværd – i værste fald kan du opleve følelser i form af modløshed, tristhed, opgivelse .

Der kan være rigtig mange årsager til, at dit selvværd får et dyk.

Eksempler på hvad der kan påvirke dit selvværd:

  • en opstået krise, som er svær at håndtere
  • en person hvis handlinger eller manglen på samme påvirker dig
  • kritik af dig og dine handlinger
  • følelsen af at føle dig utilstrækkelig
  • manglende overskud
  • manglende eller dårlig søvn
  • Du synes ikke, du er god nok
  • Negative tanker om dig selv
  • Hvis du laver fejl
  • Hvis du sætter dig urealistiske mål
  • At du er for selvkritisk
  • Du bekymrer dig for meget
  • Glemmer at leve  i nuet
  • Tænker for meget på  fortiden og hvad du skulle have gjort anderledes
  • Tidligere oplevelser som påvirker dit selvværd

Der er mange flere ting, der kan påvirke dit selvværd i mindre positiv retning. Når der opstår ubalancer i sindet, er der en stor sandsynlighed for, at ubalancerne vil sætte sig et sted i kroppen, da krop og sind hænger sammen.

Hvis du f.eks. ofte bekymrer dig,  kan du måske have en tendens til at spænde i skulder og nakke, hvilket – ud over at være ubehageligt – kan sætte sig til spændingshovedpine.

Hvis du ønsker at få input til, hvad du selv kan gøre for at styrke dit selvværd, så følg med her på bloggen – hvor du løbende vil få input til, hvorledes du kan holde fast i dig selv og dit gode selvværd.

Har du brug for et seriøst boost – her og nu – til at højne dit selvværd og få velvære til kroppen, kan du læse videre her: